AteneuBnord + Perifèrica

Plataforma de gestió de projectes i inscripcions

Itinerari a la Consolidació

Descripció

Càpsules formatives a la Consolidació de projectes de l'Economia Social i Cooperativa

Adreçat a

Projectes ESS que inicien la seva activitat i Empreses ESS consolidades Cooperatives i Associacions

Cartell
Selecciona les sessions on vulguis participar:

Sessió 1

Controla els números. Finances bàsiques i tancament de comptes anuals

Sessió conclosa

4 juny de 2025

10:00 - 13:00 H

Lloc

Meet CommonsCloud (videoconferència)

Formadora

L'Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord

Descripció


Finances Bàsiques

Formació sobre el Tancament de comptes a les Cooperatives.

Què estem aprovant a les nostres assemblees quan votem els Comptes Anuals?

Treballarem: 

- Què és un Balanç de Situació 

- Què és un compte de Resultats 

- L'Aplicació dels Resultats: Fons de reserva obligatori i Fons d'educació i Promoció cooperativista

Sessió 2

Cerca recursos pel teu projecte! Finançament, patrocini, mecenatge i donacions

Sessió conclosa

5 juny de 2025

12:00 - 14:00 H

Lloc

Meet CommonsCloud (videoconferència)

Formadora

L'Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord

Descripció


Formació pràctica dirigida a les Associacions.

Sessió pràctica adreçada a entitats sense ànim de lucre que volen diversificar les seves fonts de finançament a través de patrocinis, mecenatge i donacions.

S’explicaran les diferències clau entre aquestes figures, com plantejar una proposta atractiva per empreses i particulars, i quins aspectes legals i fiscals cal tenir en compte. Ideal per a membres de juntes directives, responsables de projectes i gestors/es culturals d’associacions.

Continguts:

1. Introducció al finançament no públic

2. Donacions i mecenatge

  • Què són i en què es diferencien.

  • Tipologies de donacions: monetàries, en espècie, de serveis.

  • Beneficis fiscals per a les persones i empreses donants (Llei 49/2002).

  • Com preparar una campanya de captació de donacions.

  • Casos pràctics i plataformes útils.

3. Patrocini

  • Diferència entre patrocini i mecenatge.

  • El patrocini com a acord comercial: visibilitat i contraprestacions.

  • Com identificar possibles patrocinadors.

  • Redacció d’un dossier de patrocini efectiu (què incloure).

  • Casos i bones pràctiques.

4. Eines i estratègies de captació

  • Com dissenyar una proposta de valor clara.

  • Comunicació amb potencials col·laboradors (empreses, fundacions, particulars).

  • Rol de la xarxa de contactes i la comunitat.

  • Relació i seguiment amb donants/patrocinadors (fidelització).

5. Dubtes i resolució de casos


Sessió 3

Digitalitza’t! Eines digitals per al dia a dia empresarial

Sessió conclosa

19 juny de 2025

12:00 - 14:00 H

Lloc

Meet CommonsCloud (videoconferència)

Formadora

FemProcomuns SCCL

Descripció


Formació online dirigida a Projectes de l'Economia Social.

Veurem què és una eina d’ERP i CRM, i com funciona per la Gestió de Recursos Empresarials i la Gestió de Relacions amb Clients.

Repassarem les solucions que tenim al nostre abast, de programari lliure (Dolibarr, Odoo, Tryton, SuiteCRM, SinergiaCRM).

Ens endinsarem en el funcionament concret de Dolibarr, amb una demostració d’aquesta eina modular, ideada per una gestió simple de projectes empresarials, cooperatives, associacions, col·lectius informals, etc.
Veurem com un ERP-CRM pot servir per les següents tasques:
- Pressupostos, comandes i estoc

- Facturació i conciliació bancària

- Gestió de projectes, tasques i dedicació

- Gestió de contactes i enviaments massius

Sessió 4

Factura electrònica: no és tan greu com sembla Crear, enviar i gestionar factures pas a pas

Sessió conclosa

3 juliol de 2025

12:00 - 14:00 H

Lloc

Meet CommonsCloud (videoconferència)

Formadora

L'Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord

Descripció


Formació online dirigida a Projectes de l'Economia Social que volen adaptar-se a la normativa vigent amb autonomia i seguretat.

Formació pràctica per a empreses entitats que necessiten emetre o rebre factures electròniques, especialment en relació amb l’administració pública. Es tractaran els requisits legals, les plataformes disponibles i com fer una correcta gestió documental.


Continguts:

1. Introducció: Què és la factura electrònica?

2. Marc normatiu

  • Obligació d’ús per a entitats que treballen amb l’administració pública (Llei 25/2013).

  • Novetats de la Llei Crea y Crece (obligació progressiva per a totes les empreses i entitats).

  • Requisits legals i fiscals de la factura electrònica.

  • Identificació electrònica i firma digital (certificat digital, Cl@ve…).

3. Plataformes i eines per emetre i rebre factures electròniques

4. Bones pràctiques en la gestió de factures electròniques

5. Cas pràctic i preguntes