Itinerari a la Consolidació
Càpsules formatives a la Consolidació de projectes de l'Economia Social i Cooperativa
Projectes ESS que inicien la seva activitat i Empreses ESS consolidades Cooperatives i Associacions

Confirmació d'inscripció
Controla els números. Finances bàsiques i tancament de comptes anuals
Confirmació d'anul·lació
Controla els números. Finances bàsiques i tancament de comptes anuals
Segur que vols continuar? (si t'ho repenses, i queden places, podràs tornar-t'hi a inscriure)
Controla els números. Finances bàsiques i tancament de comptes anuals
4 juny de 2025
10:00 - 13:00 H
Lloc
Meet CommonsCloud (videoconferència)
Formadora
L'Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord
Descripció
Finances Bàsiques
Formació sobre el Tancament de comptes a les Cooperatives.
Què estem aprovant a les nostres assemblees quan votem els Comptes Anuals?
Treballarem:
- Què és un Balanç de Situació
- Què és un compte de Resultats
- L'Aplicació dels Resultats: Fons de reserva obligatori i Fons d'educació i Promoció cooperativista
Has d'accedir al teu compte abans de inscriure't a cap activitat.
Accedir
Confirmació d'inscripció
Cerca recursos pel teu projecte! Finançament, patrocini, mecenatge i donacions
Confirmació d'anul·lació
Cerca recursos pel teu projecte! Finançament, patrocini, mecenatge i donacions
Segur que vols continuar? (si t'ho repenses, i queden places, podràs tornar-t'hi a inscriure)
Cerca recursos pel teu projecte! Finançament, patrocini, mecenatge i donacions
5 juny de 2025
12:00 - 14:00 H
Lloc
Meet CommonsCloud (videoconferència)
Formadora
L'Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord
Descripció
Sessió pràctica adreçada a entitats sense ànim de lucre que volen diversificar les seves fonts de finançament a través de patrocinis, mecenatge i donacions.
S’explicaran les diferències clau entre aquestes figures, com plantejar una proposta atractiva per empreses i particulars, i quins aspectes legals i fiscals cal tenir en compte. Ideal per a membres de juntes directives, responsables de projectes i gestors/es culturals d’associacions.
Continguts:
1. Introducció al finançament no públic
2. Donacions i mecenatge
Què són i en què es diferencien.
Tipologies de donacions: monetàries, en espècie, de serveis.
Beneficis fiscals per a les persones i empreses donants (Llei 49/2002).
Com preparar una campanya de captació de donacions.
Casos pràctics i plataformes útils.
3. Patrocini
Diferència entre patrocini i mecenatge.
El patrocini com a acord comercial: visibilitat i contraprestacions.
Com identificar possibles patrocinadors.
Redacció d’un dossier de patrocini efectiu (què incloure).
Casos i bones pràctiques.
4. Eines i estratègies de captació
Com dissenyar una proposta de valor clara.
Comunicació amb potencials col·laboradors (empreses, fundacions, particulars).
Rol de la xarxa de contactes i la comunitat.
Relació i seguiment amb donants/patrocinadors (fidelització).
5. Dubtes i resolució de casos
Has d'accedir al teu compte abans de inscriure't a cap activitat.
Accedir
Confirmació d'inscripció
Digitalitza’t! Eines digitals per al dia a dia empresarial
Confirmació d'anul·lació
Digitalitza’t! Eines digitals per al dia a dia empresarial
Segur que vols continuar? (si t'ho repenses, i queden places, podràs tornar-t'hi a inscriure)
Digitalitza’t! Eines digitals per al dia a dia empresarial
19 juny de 2025
12:00 - 14:00 H
Lloc
Meet CommonsCloud (videoconferència)
Formadora
FemProcomuns SCCL
Descripció
Veurem què és una eina d’ERP i CRM, i com funciona per la Gestió de Recursos Empresarials i la Gestió de Relacions amb Clients.
Repassarem les solucions que tenim al nostre abast, de programari lliure (Dolibarr, Odoo, Tryton, SuiteCRM, SinergiaCRM).
Ens endinsarem en el funcionament concret de Dolibarr, amb una demostració d’aquesta eina modular, ideada per una gestió simple de projectes empresarials, cooperatives, associacions, col·lectius informals, etc.
Veurem com un ERP-CRM pot servir per les següents tasques:
- Pressupostos, comandes i estoc
- Facturació i conciliació bancària
- Gestió de projectes, tasques i dedicació
- Gestió de contactes i enviaments massius
Has d'accedir al teu compte abans de inscriure't a cap activitat.
Accedir
Confirmació d'inscripció
Factura electrònica: no és tan greu com sembla Crear, enviar i gestionar factures pas a pas
Confirmació d'anul·lació
Factura electrònica: no és tan greu com sembla Crear, enviar i gestionar factures pas a pas
Segur que vols continuar? (si t'ho repenses, i queden places, podràs tornar-t'hi a inscriure)
Factura electrònica: no és tan greu com sembla Crear, enviar i gestionar factures pas a pas
3 juliol de 2025
12:00 - 14:00 H
Lloc
Meet CommonsCloud (videoconferència)
Formadora
L'Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord
Descripció
Formació pràctica per a empreses entitats que necessiten emetre o rebre factures electròniques, especialment en relació amb l’administració pública. Es tractaran els requisits legals, les plataformes disponibles i com fer una correcta gestió documental.
Continguts:
1. Introducció: Què és la factura electrònica?
2. Marc normatiu
Obligació d’ús per a entitats que treballen amb l’administració pública (Llei 25/2013).
Novetats de la Llei Crea y Crece (obligació progressiva per a totes les empreses i entitats).
Requisits legals i fiscals de la factura electrònica.
Identificació electrònica i firma digital (certificat digital, Cl@ve…).
3. Plataformes i eines per emetre i rebre factures electròniques
4. Bones pràctiques en la gestió de factures electròniques
5. Cas pràctic i preguntes
Has d'accedir al teu compte abans de inscriure't a cap activitat.
Accedir