AteneuBnord + Perifèrica

Plataforma de gestió de projectes i inscripcions

Assemblea de l'AteneuBNord

Descripció

Les assemblees de l'Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord són un espai de governança on participen entitats de l'economia social i solidària del Barcelonès Nord. En aquestes valida la feina feta així com es fixen línies de treball estratègiques a desenvolupar.

L'anualitat 2023-2024 està previst fer-ne dues:

1a Assemblea de l'Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord 2023-2024. 16/04/2024

2a Assemblea de l'Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord 2023-2024. Octubre de 2024

Adreçat a

Entitats de l'economia social i solidària amb presència al Barcelonès Nord amb el compromís de participació.

Sessions: 1

16/04/24

10:00 - 13:00

Benvolguts / Benvolgudes!
 

Amb aquest missatge us vam fer arribar la convocatòria de l'Assemblea de l'Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord, com a entitat que en formeu part. Encarem la tercera anualitat i, per tant, encarem la recta final d'aquesta edició del programa d'Ateneus Cooperatius.

 
L'assemblea es farà dimarts 16 d'abril de 2024, de 10h a 13h, i serà presencial al que serà el nou local de l'Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord (Carrer Marina, 68 - Badalona).
 
Per facilitar l'organització de la jornada, necessitem que ens confirmeu la vostra assistència i la persona (o persones) que hi participarien de la vostra entitat. Ho podeu fer en aquest enllaç.
 
Ordre del dia
 
10h  Benvinguda i roda de presentacions

10.30h  Incorporació de noves entitats i composició d'Ateneu Cooperatiu i Cercle de cultura "La Perifèrica"

10.45h  Pla Treball 2023-2024: actuacions proposades i aportacions d'accions per part de les entitats

11.45h Descans

12 h a 13h  Dinàmica estratègia: accions de futur. Construïm el nou Ateneu Cooperatiu.
 
Per altra banda, i per poder afegir al pla de treball de l'Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord a validar en aquesta assemblea, i recollint els acords presos, us fem el recordatori que si fos el cas que teniu alguna proposta d'actuació ens hauríeu de fer arribar les propostes i continguts a aitor@ateneubnord.cat.

Salutacions i gràcies,
Coordinació de l’Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord
 

Per a més informació, posa’t en contacte amb nosaltres o envia un mail a coordinacio@ateneubnord.cat

Anna Abellan T. 610 381 771 / Aitor Blanc T. 665 036 479
ateneubnord.cat

Itinerari Formatiu: Creació de Cooperatives

Descripció

Itinerari formatiu per a la creació d'una cooperativa. Al llarg de tres sessions s'abordaran les diferents dimensions a tenir en compte en el procés de creació d'una cooperativa: dimensió jurídica, relació societària i laboral i viabilitat econòmica.

Dirigit a:

  • Persones en procés de creació d’una cooperativa

  • Cooperatives de nova creació

  • Persones amb interès per emprendre de forma col·lectiva

  • A sòcies de cooperatives que vulguin aprofundir en el seu funcionament

Tallers en línea teòric-pràctics on s’exposaran coneixements i exemples reals per treballar en grup.


Objectius:

  • Conèixer com planificar i dur a terme la creació d’una cooperativa

  • Aprofundir en l’estructura jurídic-societària de les cooperatives

  • Entendre els funcionament de les vinculacions societàries i el règims laborals aplicables

  • Capacitar per analitzar diversos escenaris financers i promoure bones pràctiques comptables i de comercialització


Les sessions es faran en format virtual i aniran a càrrec de Facto.

Adreçat a

Persones en procés de creació d’una cooperativa Cooperatives de nova creació Persones amb interès per emprendre de forma col·lectiva A sòcies de cooperatives que vulguin aprofundir en el seu funcionament

Sessions: 3

25/04/24

9:30 - 11:30

En aquesta darrera sessió sobre la Dimensió econòmica veure'm:

  • La Viabilitat i sostenibilitat en les entitats ESS

  • Pla Viabilitat

  • Pla inversió i finançament

  • Pla de despeses i Pla d’operacions

  • Cost i preu de venda

  • Punt d’equilibri


    Per poder-nos capacitar per analitzar diversos escenaris financers i promoure bones pràctiques comptables i de comercialització.

18/04/24

9:30 - 11:30

A la segona sessió d'aquest itinerari formatiu treballarem la Dimensió social i laboral.

Us explicarem:

  • El model societari laboral de les cooperatives

  • Diferències principals entre treballadores i sòcies de treball

  • El Règim General per les sòcies de cooperatives.

  • El Règim d’Autònoms per les sòcies de cooperativa.

  • L’elecció del Règim de sòcia i els aspectes a tenir en compte.

  • Avantatges en la constitució de cooperatives

  • Regalament de Règim Intern en les cooperatives

Amb l'objectiu de Entendre els funcionament de les vinculacions societàries i el règims laborals aplicables.


09/04/24

9:30 - 11:30

En aquesta primera sessió d'aquest itinerari formatiu treballarem la Dimensió jurídica.

    • Com i quan constituir una cooperativa
    • Tipologies de cooperatives
    • Obligacions jurídiques i Estatuts Socials


    Amb l'objectiu de:

    • Conèixer com planificar i dur a terme la creació d’una cooperativa
    • Aprofundir en l’estructura jurídic-societària de les cooperatives.




    Itinerari formatiu: comunicació i xarxes socials

    Descripció

    Itinerari formatiu per a la millora de la gestió de la comunicació de les cooperatives i entitats de l'economia social i solidària del Barcelonès Nord. Des de l'Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord, en col·laboració amb l'associació Infograma, hem programat tres sessions en què s'abordaran diferents aspectes relacionats amb la gestió de la comunicació en les organitzacions, així com per millorar l'impacte en les xarxes socials.

    Dirigit a:

    - Públic amb un nivell bàsic/mig de comunicació i xarxes

    - Persones que treballen en la comunicació de petites organitzacions

    Objectius:

    - Entendre i saber prendre decisions sobre què comunicar, i com fer-ho, generant un pla de continguts

    - Conèixer què funciona a cada xarxa social des de l'òptica d'una organització


    Totes les sessions tenen una durada de dues hores i es faran presencialment al local de l'associació Ca La Sisqueta (Avinguda Santa Coloma, 104) de Santa Coloma de Gramenet. Inclouen una part teòrica i una petita part pràctica en forma d’exercicis. Es facilitaran els materials necessaris per a cada formació i es faran servir exemples inspiradors relacionats amb el món del cooperativisme i l’associacionisme.

    Les diferents sessions aniran a càrrec de la cooperativa L'Apòstrof SCCL.


    Sessió 1. El pla de continguts per a xarxes, a càrrec d'Anna Pruna (L'Apòstrof SCCL). Dijous 2 de maig de 2024.

    Sessió 2. Sortir a xarxes amb èxit, a càrrec d'Àngela Nicolotti (L'Apòstrof SCCL). Dijous 9 de maig de 2024.

    Sessió 3. Què funciona a cada xarxa si ets una organització?, a càrrec d'Àngela Nicolotti (L'Apòstrof SCCL). Dijous 16 de maig de 2024.






    Adreçat a

    Dirigit a: - Cooperatives i associacions de l'ESS del Barcelonès Nord - Públic amb un nivell bàsic/mig de comunicació i xarxes - Persones que treballen en la comunicació de petites organitzacions

    Sessions: 3

    16/05/24

    17:00 - 19:00

    L'itinerari formatiu sobre la gestió de la comunicació i xarxes socials per a les cooperatives i entitats de l'economia social i solidària del Barcelonès Nord consta de tres sessions. L'hem programat conjuntament des de l'Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord, en col·laboració amb l'associació Infograma.

    Aquesta segona sessió tractarà "Què funciona a cada xarxa si ets una organització?" i tindrà els continguts següents:

    • Instagram per a empreses. Què cal saber?
    • X. Com treure’n profit?
    • Facebook. Cal mantenir-lo?
    • Exemples inspiradors i exercici pràctic

    Inclourà una part teòrica i una petita part pràctica en forma d’exercicis.


    Es farà de forma presencial dijous 16 de maig de 2024, a les 17h, a Ca La Sisqueta (Avinguda Santa Coloma, 104 - Santa Coloma de Gramenet).

    Cal inscripció prèvia.

    09/05/24

    17:00 - 19:00

    L'itinerari formatiu sobre la gestió de la comunicació i xarxes socials per a les cooperatives i entitats de l'economia social i solidària del Barcelonès Nord consta de tres sessions. L'hem programat conjuntament des de l'Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord, en col·laboració amb l'associació Infograma.

    Aquesta segona sessió tractarà "Sortir a xarxes amb èxit" i tindrà els continguts següents:

    • La importància de la comunicació digital
    • ABC d’Instagram
    • Què funciona avui a X?
    • Facebook
    • Exemples inspiradors i exercici pràctic

    Inclourà una part teòrica i una petita part pràctica en forma d’exercicis.


    Es farà de forma presencial dijous 9 de maig de 2024, a les 17h, a Ca La Sisqueta (Avinguda Santa Coloma, 104 - Santa Coloma de Gramenet).

    Cal inscripció prèvia.

    02/05/24

    17:00 - 19:00

    L'itinerari formatiu sobre la gestió de la comunicació i xarxes socials per a les cooperatives i entitats de l'economia social i solidària del Barcelonès Nord consta de tres sessions. L'hem programat conjuntament des de l'Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord, en col·laboració amb l'associació Infograma.

    Aquesta primera sessió tractarà "El pla de continguts per a xarxes" i tindrà els temes següents:

    • Objectius
    • Públics
    • Eixos temàtics i tipus de continguts
    • Formats
    • Comencem el nostre pla de continguts

    Inclourà una part teòrica i una petita part pràctica en forma d’exercicis.


    Es farà de forma presencial dijous 2 de maig de 2024, a les 17h, a Ca La Sisqueta (Avinguda Santa Coloma, 104 - Santa Coloma de Gramenet).

    Cal inscripció prèvia.


    (Servei 5) Grup intercooperació - Mobilitat elèctrica compartida

    Descripció

    Diverses cooperatives, comerços i entitats de Santa Coloma de Gramenet s'agrupen per fer front a una necessitat compartida: desenvolupar un projecte adreçat a la distribució i logística dels projectes.

    Treballen per ajudar en la implantació de vehicles adaptats a la distribució comercial amb vehicles de mobilitat elèctrica compartida amb la cooperativa Som Mobilitat.

    Detecció d'agents i usuàries, contactes amb l'administració...un grup epr compartir necessitats i trobar sol·lucions beneficioses i amb respectes per l'entorn i els propis projectes.


    Adreçat a

    Cooperatives, empreses i associacions que treballen a Santa Coloma de Gramenet.

    Sessions: 1

    07/05/24

    17:30 - 19:00

    Un seguit de cooperatives, comerços i associacions de Santa Coloma de Gramenet porten ja un temps treballant, colze a colze amb la cooperativa Som Mobilitat i el seu grup local, per la implantació de vehicles elèctrics compartits.

    Davant la necessitat logísitica dels projectes s'ha estat treballant per detectar necessitats i trobar sol·lucions que no només reverteixin en els projectes, si no en l'entorn i la pròpia ciutat. Per això, s'ha estat treballant per aconseguir places d'aparcament amb punts de càrrega elèctrica.

    A banda de la logística, aquest projecte s'adreça al conjunt de la ciutadania en poder ser d'ús general per a tota persona que es faci sòcia de Som Mobilitat.

    Estant en un punt proper a poder-ho materialitzar, el grup de treball que es constitueix en base a la intercooperació, convoca una sessió informativa i de treball. Aquesta servirà per informar de l'evolució del projecte d'implantació, així com per conèixer al detall les possibilitats i funcionament de la mobilitat elèctrica compartida amb la cooeprativa Som Mobilitat.

    La sessió es durà a terme dimarts 7 de maig, a les 17.30h, a l'Espai Gramenet (carrer Sant Ramón, 51) i es comptarà amb la participacio d'Arnau Vilardell de Som Mobilitat.